fredag 25 juni 2010

Midsommarafton.

Så är det sommarens längsta dag och så börjar det gå åt andra hållet igen. En midsommarafton med fint väder. Vi satt i trädgårde och fikade då vi varit ute och handlat i förmiddags. Det blir inte nåt mera midsommarfirande , jag har satt fram den lilla midsommarstången på bordet , det blev sill och nypotatis , gräslök och gräddfil och så jordgubbar med grädde. Man skulle ju varit ute och sett något midsommardansande. Ja jag såg ju det i går i församlingshusets trädgård , då spelades och dansades det med barnen där. Det är ju midsommar som det skall vara tycker jag.Ett litet midsommarprogram hade de i TV. Jag missade i år Danmarks S;t Hans aftons firande med tända bål och sång och musik. Kanske sände de inget i år för jag kollade i T V programmet men såg inget. Synd var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar