tisdag 29 juni 2010

Dansk Derby 27/6 2010

Danskt Derby 100 år. Skulle jag kunna vara med där,det var frågan. Sonen, sonsonen hämtade mig ,tack vare rulatern så sa jag det går bra. I år inte nån dotter ,dotterdotter med eller dotters väninna. Men vi som åkte fick en härlig Derbydag.Vid ingången förärades vi med en keps med häst på. Picknick hade vi med och danska vinerbröd inköptes som vanligt på vägen till banan så allt blev som det skulle. 12 lopp reds det och det stora är ju DERBYT. Fina hästar och förnäma ryttare, spänningen steg och så kom de iväg. Först i mål, ja vem var det. Uppehåll för målfoto , trängning och sen resultatet då blev det etta Diamool med ryttare Jacob Johansen - tvåa High Flyer med Nicolaj Stott, (Ken Stotts son) naturligtvis trea blev SirHenry med Rafael Schistl som de trodde var etta först men som flyttades till trea. Så var det med detta. Jubel bland publiken efter rättelsen. Sedan så blev det tyvärr en olycka ,Nathalie Mortensen red sin häst två varv innan start och föll av..anbulansfärd till sjukhus. Vad som hänt vet vi ej ,vi körde ju hem till Sverige men det får jag nog veta en dag av galopplkällor. En underbar dag och jag klarade denna med min rulater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar