onsdag 9 juni 2010

Besök på vårdcentralen.

Gick i morse för att få träffa min läkare och ensköterska. Läkartiderna var ändrade sen jag var där sist springer ju ej där så ofta. Men en rar sköterska tog hand om mig , plockade bort plåstret på ryggen lade på ett nytt sa att allt såg fint ut och läkt. Nu sakll detta plåster sitta så kan jag bara dra av det då det låssnar nästa gång sen behövs inget mera , stygnen trillar av själv. Hon ordnade en läkare som jag fick prata med fast att tiden var slut och alla hade sina passienter. Denna var så vänlig och rar hon med jag berättade mina bekymmer och fick veta att kroppen kunde reagera så där på den medecinen. Det tar några dagar men jag skall ta det lungt , försöka äta lite även om jag mår illa .Hon tog sen och lyssnade på järta -lunger, tog blodtryck ,pulsen , klämde på magen. ALLT verkar bra sa hon men kom tillbaka om det ej går över till nästa vecka. Jag gick lite lättad hem , åt lite havregöt , la mig att sova . senare åt jag potatismos när maken skulle ha middagsmat ,lite nyponsoppa också. Än så länge har det blivut där det skall även om jag känner mig vissen men det går nog över snart. SÅ KAN DET GÅ.Trist att det var på födelsedagen som jag hade tänkt att resa bort någonstans på.

1 kommentar:

  1. Ja, tänk att du skulle ha abstinensbesvär på din födelsedag. Hoppas att du snart känner dig bättre.

    SvaraRadera