lördag 3 mars 2012

Mars redan

OJ ,vad tiden går, jag har ej varit här på länge. Detta på grund av lite sjukdom  m.m. Nu är jag här med lite nytt. Den 27/2  var vi i Lomma och hälsade på Ann-Marie som fyllde 95 år.Vi fyra systrar- Sören-Margareta-Yvonne som ordnat kalas för sin MOR. Där var även vår kusin Ethel med dotter och svärson  samt Gertrud  svägerska till Ann.-Marie. Det var trevligt att vi kunde samlas där och fira.Jättefint ordnat av Yvonne.  Den 28/2  var jag hos tandläkaren, det var längesedan  då min förra  har slutat  har jag fått ny,Det gick bra det med.Den 29/2  var jag på sjukhuset för att ta ett  E K G inför  min tarmröntgen och detta .gick också bra. Nu i dag har det blivit  lördag den 3/3 en solig skön vårdag, vi tog våra rulatorer och promenerade iväg på en lång tur på nästan en timma. När vi sedan kom hem stannade vi nere på våran gård och satt i solen en halvtimma. Det var skönt , där nere  ser man nu Vintergäck -Krokusar och Tulpaner -Påskliljer -Hyacinter  är på gång stora knoppar.En härlig tid går vi i möte. Nu går vi spännande tider i möte också.Skall Birthe få något av de jobb hon söker här hemma i Sverige? Vi håller alla tummar för att det blir så.Nu harde bott i U S A  i 12 år.     Ej mera nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar