tisdag 7 december 2010

shoppingdag.

I dag skulle vi ut för att handla skor till farman. Oj så besvärligt det kan vara.Men det blev ett par skor i alla fall som vi hoppas kommer att kännas bra, det är ju alltid lite knepigt med nya skor men EKKO skor brukar vara bra så det blev ett par sådana. Efter skoköpet gick vi till mataffären där var en soffa att sitta på innanför dörrarna som farman kunde vila på medan jag själv inhandlade lite av varje att läggas i frysen inför julen. Jag får handla ofta då jag ej kan bära med mig så mycket åt gången i min kork på rulatern. Skönt sen att komma hem dricka gott kaffe och några smörgåsar innan jag skulle iväg och sjunga. Det gjorde vi i dag på vårdhemmet KASPER som är nära för mig.Vi sjöng fina Advents och julsånger, prästen läste julevangeliet och vi sjöng de älskade julpsalmerna. Flera av de som bor där sjöng med, besöken är välkomna. Så fick vi kaffe och god saffranskrans och sen hem för att ta en liten inköpstur till i vår nära affär Netto.Så gick denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar