fredag 10 december 2010

julstäda.

Torsdag eftermiddag kom barnbarnet från Lund och hjälpte till med lite städning. Eftersom jag har besvär med ryggen m.m. så får städningen denna julen inte bli som den brukar vara. Men pyntas skall här ju och i dag fredag fortsatte jag med lite städ och så pyntade jag . Satte upp julkrubban och tomtebyn. Det tar ju lite tid särskillt då det är besvär att stå upp och att röra på mig, men det kom upp på platts som vanligt. Sen var det alla tomtar som skulle sättas på sina plattser i fönsterkarmar och lite här och där. Så nu har jag inte så mycket kvar att få upp. Granen skall förståss komma in och kläss men det blir ej förrän nästa lördag. Baka skall jag också hinna med, men det brukar hinnas med så det gör det väl i år också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar