lördag 22 februari 2014

Tiden går. Jag har ej varit här på mycket länge. Varför? Ja det har varit lite oroligt, jag har ej varit mig själv och är det kanske ej ännu. Men i dag fick jag helt plötsligt lust att skriva lie här. Hösten 2013 gick och sen kom Advent  med vad det innebar. Jag fick besvär med benen särskillt det ena som svullnade ,jag kunde knappt gå. På vårdcentralen trodde  dom det kunde vara en propp så jag sändes ut till sjukhuset ,röntgade  , som tur var det ej detta. Men svullnade och värken fortsatte ,flera besök på vårdcentral  med olika besked.
Sen en lördag såg dottern att det var mera svullet och blått-Hon ringde sjukvårdsupplysningen och jag skulle komma dit med det samma. Där var vi och det togs många prover . jag fick stanna över natten för att en del röntgenprover skulle tas dagen efter, De t var dagar före julen , jag blev orolig,hur skulle det gå, allt som skall ordnas för julen. Men barn och barnbarn tog över jag skulle vila. Vad det var i benet vet vi ännu ej riktigt. Nu väntar jag på stödstrumpor som beställts och fortsätter med sjukgymnastik  m.m.Mina axlar är ju som de är , besvären är som de varit länge  . Men nu skall en ortoped kolla det  i Trelleborgs sjukhus på tisdag den  25/2. Sen får jag  väl något besked vad det är ,vad som kan göras om det är något att göra åt det. Det har gått över två år sedan det bekymret började   så man vänjer sig ju vid besvären trotts allt. Men det skulle vara skönt om de försvann.Jag skall berätta då jag varit där nere på sjukhuset och fått nåt beked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar