lördag 4 maj 2013

Valborg + Första Maj.

Några dagar har  gått men den 30/4 var jag med dotter -dotterdotter och dotterdotter i Bejers park och såg bålet och hörde vårsånger sjungas. Det var många år sedan jag sist var med om detta. Har endast suttit och sett  firandet på T V. I brist på annat har det ju gått bra, men på riktigt var det i alla fall bäst.Nu då dottern är hemkommen från U S A  så kan jag få uppleva detta fler år hoppas jag.

Likaså tog dom mig med till Lund för att höra BLECKHORNENS koncert den 1/5. I denna spelar  vårt barnbarn. Han spelade ju i alla år när de bodde i U S A  i skolorkestern där så det är roligt att han nu kom med här i denna studentorkester i Lund. Det gläder mig. Jag hoppas att han fortsätter med musiken som hobby , musik ger mycket glädje i livet.Det var en skön dag i Lund.

Sen har dagarna gått ,tandläkarbesök för både mig och maken under fredagen. Dyrt men ett måste ibland.

I  dag lördag har jag sorterat lite papper och ordnat en del  och dagen går. Hocky V M har börjat  så det blir detta i kväll och  i 14 dagar framöver en hel del. TREOR JAG.Man får ju vara med och heja på Sverige i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar