söndag 6 januari 2013

Tora har lämnat oss.

Fredag den 4/1 på morgonen ringde Margareta till mig och meddelade att Tora somnat in lugnt och stilla under natten. Gott att hon fick somna in efter att ha legat i två veckor och kämpat  med oro förmodar jag. Vi vet ju inte något om vad som rör sig i en människa under den sista tiden de ligger. Det är ju ett under lika väl som när någon föds.  Samma dag  den 4/ 1  skulle vi mostrar och kusiner till Torgny Aveberg  tända ett ljus kl. 15. Då skulle hans begravning  vara i Södertälje. Jag tände mitt ljus , satt och mediterade över det som hänt, sen tände jag mina levande ljus som finns i granen, ett för mor och far , ett för farmor- farfar i Danmark, sen ett för syskonen som har lämnat oss och ett för Tora. Jag tänker på Margareta som nu är ensam kvar och allt hon har att tänka på. Men  vi finns ju för henne det vet hon. Livet går ju vidare trotts allt ,minnena har vi ju kvar alltid efter dem som oss lämnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar