måndag 28 januari 2013

akut med skadad finger

Den 11/1 var Wille här och vi fick plockat ner julgranen och städet undan lite. Sen skulle vi ha lite middag och jag råkade med min nya vassa kniv skära mig ordentligt. Vi la om så gott det gick men det blödde igenom. Så Wille gick med mig till vårdcentralen  . Den behövde ej sys men  dom tejpade och la om bra förband. Sån otur. Jag var ju trött och ledsen så det berodde nog på detta att olyckan var framme.Innan det hände hade Yvonne varit hos mig med en vacker blombukett  för att trösta mig, jag blev så glad och rörd.Nu blev det svårt med handen i bandage. Skall visa den den 18/1. Då blev den omlagd på nytt.Återkomma den 23/1 och även då blev den  på nytt omlagd. Samma dag var jag hos min läkare Katarina Bengtsson . Hon tog blodtryck ,lyssnade på hjärta  -lunger och tyckte det hördes bra. Blodtryck lite högt. Sen pratade vi om värken i rygg - benen och axlar och att jag har kramp på nätterna i benen. Hon skrev ut värktabletter att fortsätta med och nån som var bra för kramperna. Sen var jag på labbet  och tog prover  dess  skall hon medela mig svar på då de är klara.Så det är mycket på gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar