måndag 20 augusti 2012

UTFÄRD

Söndag den 19/8 var det tid för Svärds förenings sista sommarutfärd. Birthe som har kommit hem till Sverige  från U S A  kom och var hos far här så jag kunde med lungt samvete vara med på turen.Vi åkte kl. 9.30 från Drottningtorget och skulle till Fulltofta kyrka på Gudstjänst. På vägen dit stannade vi vid Hörby Ringsjöstrand och tittade på en fin kampingplatts. Här var det jag var och badade som barn men allt var helt annorlunda nu, mycket fint.Sen till Fulltofta kyrka  som jag ju besökt många gånger, en fin Gudstjänst med barndop.Nä denna var över berättade vaktmästaren om kyrkan  jag tog foton som jag brukar.Vi körde därefter till Fogdarp och Elisefarms golf clubs restaurang, där intog vi vår måltid det var en god gryta  av kalvkött med grönsaker och potatis till , bröd och sallad ,dryck och sen kaffe.När vi sen startade igen blev det till STORKHÄGNET i Fulltofta. Tyvärr hade storkarna samlat sig långt bort i hägnet  så där vi stod för att se dem  var det svårt att ta bilder.Sen gick färden vidare till ett kaffeställe i närheten  med gott kaffe och hembakat kaka som var jättegod, kokos ochsvarta vinbär innehöll denna. MUMS.Där satt vi och njöt och mannen som äger stället berättade om det. Sen var det dags för hemfärd och då körde vår duktiga förare oss en skön fin runda runt Ringsjöarna genom skog och fin natur,stannade vid en utsiktsplatts vid Stehags kyrka.Vi körde förbi en del Skånska slott  bl.a. Skarhults slott.  Sen var vi då hemma efter en lång ,varm och fin dag . Här hemma hade det gått bra dom satt och åt middag då jag kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar