måndag 19 december 2011

Allt klart .

Ja jag tror att allt är klart nu, pyntandet i alla fall. Granen inhandlades i går eftermiddag med hjälp av barnbarn och hennes pojkvän. Sattes i sin fot  och kläddes av henne det mesta. Min rygg var ej vad den borde vara nu för tillfället. Men så blir det när man är i gång från tidig morgon till kvällen. Visst är jag pensionär ja, men som sådan behöver man ju ändå göra en hel del måsten. Pyntandet inför julen har ju alltid varit  stor glädje för mig så det är svårt  att skära ner på sådant. Handla skall man ju också m.m. m.m.Granen står där så gran i stugan  och det sista med dekorationer och blommor gjorde jag i dag. I morron får jag städhjälp med alla golv och sådant som jag har mest svårt för. Lite mera inköp skall göras  och mat förberedas.Julklappar skall packas in , det är inga problem för det är ej så många  här.Lillejulafton  skall vi en tur till Hörby och pynta på kyrkogården  med hyacinter och tända ljusen i lyktorna. Sen kan vi fira julen så blir det säkert  mycket tid för vila också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar