fredag 30 december 2011

2011snart förbi.

Dagen före nyårsafton sitter jag här och  vill få ned ett par rader i dig min blogg. Ett år med en  hel del krämpor men  det har inte varit värre än det har ordnat sig. Jag tänker som så  " Tro inte att du är 50 år ännu" . Nej ljust det  men glömmer ibland att man fyllt 80  och tror att man skall kunna klara av allt  som förr. Jag är glad för allt jag kan och tacksam för det.Har skullat slå vatten  i julgransfoten ,det måste man ju för att få behålla den  . Tänk om någon sett hur jag får göra då, jag sa till gubben min  , tur att ingen ser mig. Jag får  lägga mig ner på magen och med vattenflaskan fylla på vatten i foten, det går ju ganska bra , men sen skall jag ju upp. JO ,upp kommer jag men hur.HA  ,HA. Skämt åtsido ,granen står så fin ännu och får stå där ett tag till. I morron firar vi Nyårsafton och som vanligt nu på äldre dar ensamna två. Det går bra. Kl. 12 ser vi nyåret ringas in från Skansen och lite efter detta ringer telefonen, då är det sonsonen - sonen- dotterdotter . och  så de från U S A som önskar GOTT NYTT ÅR. Vad kan man mera begära. Vi har det ju BRA när man tänker på allt ont som händer här i Malmö  och överallt både i Sverige och  allra mest ute i världen. Svält , översvämningar och stora orättvisor mot kvinnor och barn. O vad jag är glad att jag är svensk.GOTT SLUT PÅ ÅRET och ETT GOTT NYTT ÅR  till dem som eventuellt orkar läsa min BLOGG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar