torsdag 6 oktober 2011

Öppet hus

I dag på öppet hus i Pauli hade vi från vävgruppen visning av våra vävnader.Vi tog med oss det vi hade vävt det senaste året. Git Holmqvist hade mattor -stor fin duk- fina aftonväskor- gästhanddukar och så hade vi grytlappar som vi alla hade vävt Barbro Höglund en matta och en kudde, jag hade en julduk - en jullöpare -en traslöpare i julfärger- några bildvävnader som jag vävt till barnbarnen- grytlappar m.m. m.m.De som var där var intreserade av detta och hade gärna velat köpa saker, men tyvärr väver vi ju ej för att sälja. Saker jag har vävt och ej själv har användning för har jag haft på lotterier i min syförening då vi ordnade lotterier. Annars har jag gett som precenter till barn , barnbarn och släktingar. Samma gör de andra som väver.När man har det som hobby så kan man inte väva för att sälja sakerna. På samma gång var det en annan utställning där , det var Ulla Höglund som syr i lappteknik, väskor och bonader samt hade lite keramik, hon hade priser på dem och har dem till salu om folk vill köpa.Ulla tillverkar också fiskarna som alla dopbarn i församlingen får vid dopen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar