lördag 30 mars 2013

påsk.

Det er i dag påskafton. Det vil säga den 30/3 . Alltså är det nästan två månader sedan jag skrev här. Dels för att jag ej har kommit in i datorn dels har så mycket hänt. MajBritt var ju mycket dålig , vid besöken hos henne  kunde jag ej prata med henne hon var drogad   sista gången jag var där så var hon vaken ,men om hon kände  igen att jag var där vet jag ej riktigt. Hon låg bara och skrek mitt namn  ,SARA  hjälpmig. Det ver  ej så roligt att höra  men innan jag gick därifrån fick hon en morfinspruta så somnade hon  igen.  Bara några dagar därpå så dog hon den 15/3. Nu har hon fått frid och det är skönt att veta. Men för oss alla hennes barn och vi andra som är kvar är det ju ledsamt , hon var ju ej så gammal. 84 år är ingen ålde men  tiden var ute och hon kunde ej bli bra. Begravning skall vi så på  den 4/4. Sen har vi också fått veta att Kirsten är sjuk i Canser . Hur det går vet vi ju ej. Läkarna har ju blivit mycket duktiga  på alla område så vi hoppas och ber för att kanske de klarar av detta.  Men vi har ett glädje ämne här hos oss det är lilla ANNA  EYJA , som är ett underbart barn. Nu 6 månader ,hon kryper runt , res4er sig och när man håller henne i händerna så går hon på sina små fötter , hon hjälper själv till att hålla i skeden då det matas och i muggen då hon dricker. Duktigt i den åldern. På annandag påsk  den 1/4 skall hon döpas i Pauli kyrka ,MIN kyrka. Jag är glad för detta. Ett glädjeämne till är ju att Birte bor här i Malmö nu med Wille. Terry kommer så småningom då huset är solt i Dallas. Nu i dagarna fick hon en ny lägenhet här på Ö.Förstadsgatan nära oss så nu får fi nog träffas oftare, en kvällsfika går snabbt för henne att komma upp till. Nu i kväll skall vi på påskmiddag hos Johny , han och Birthe har ordnat denna tillsammans. Så även om jag känner mig ledsen och orolig så  är det ju glädjeämnen också. TUR ÄR DETTA JU.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar