fredag 6 januari 2012

Trettondagen.

Natten till i dag  gick jag upp kl. 2 för att se final för hocky matchen mellan Sverige och Ryssland juniorerna. Det var en bra match , jag brukar ej gå upp mitt i natten för att se  men det blev bara så, Sverige vann så det var ju bra.  så var det då Trettondagen  och jag gick till kyrkan som jag brukar  men Gudstjänsten var ej kl. 11 som den brukar utan flyttad till kl. 16 och det hade jag missat. Det blev en promenad i alla fall . Då jag kom hem gjorde  vi båda en promenad ,det var solskensväder och inte så blåsigt  och kallt som det varit de senaste dagarna.  Jag kunde ej gå till kyrkan kl. 16  för   då skulle vi äta middag här, hit kom Johny -Alexsander - Charlen och Attli. Vi åt Grönlångkål -kassler-Meduistepölse och potatisbullar  efteråt Chokladmusse med grädde.  Senare kaffe och kakor. nu har alla gått hem och här är undanplockat. Detta var då den sista av julens dagar. Granen och pyntet får vara kvar till  den 14/1  då kommer Charlen och hjälper med att plocka ner allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar