fredag 17 juni 2011

Wille kom och stygnen bort.

I dag den 14/6 kl. 6.45 ringde det på dörren och Wille kom efter en hel natts resa med buss från Tyskland. Jag var uppe och hade morronkaffet klart. Det tyckte han var gott han hade ju ej ätit sen han lämnade familjen som han bodde hos i Tyskland dagen innan.Det var roligt att få hit honom igen visserligen var det ej så längesedan denna gång ,han var ju här och firade julen.Han var så trött efter resan hade ej sovit i bussen, så nu sov han hela förmiddagen. Han gick med mig för att handla så att han skulle vakna upp lite. Vi åt lite därefter sen sov han igen. Jag var på vårdcentralen och fick tagit bort stygnen i handen, det gick bra och det såg fint ut.Efter rengöring fick jag på nytt förband och skulle fortsatt vara lite försiktig. Det käns bra men gör lite ont när jag håller i käppen eller i rulatern, det är ju lite ömt i såret . På kvällen kom Johny - Charlene och Attli på middag här.Charlene glad att återse sin broder naturligtvis. Wille följde sedan med till Lund för att vara med dem lite innan de åker på semester till Island den 22/6. Vi drack aftonkaffe med Johny och pratade lite om sommaren innan det var dags för honom att köra hem.Wille kommer ju sen att få hit två pojkar, en från Tyskland och en från U S A ,en skolkamrat.Så vi får ju besök lite då och då av dem, de skall även åka ut på sommarkortet och se lite av Skåne.Här är ju mycket vackert att se, ett Sverige i miniatyr kan man säga. Här är slätter , sjöar , berg och dalar vad kan man önska mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar