tisdag 7 september 2010

tvättdag

I dag har jag haft tvättdag. Det går men det är ju lite besvär då jag har ont i höften av att gå och när jag står stilla. Men lite hjälp får jag av far att bära ner och upp. Tvättmaskin uppe kan man ju ha ,men det är inte jag så glad för, då skall man ha tvätt hängande i badrummet för att torka och en maskin att ha här uppe kan ej vara så stor så då blir det tvätt oftare. Skönt att kunna göra det i tvättkällaren och så bli av med det på en gång ,ta upp det färdigt. Klarar jag det inte en dag så får jag väl skaffa hemhjälp till den biten, jag är väl gammal nog att kunna få sådan hjälp tror jag. Barnbarnet har sagt att vi skall kolla hennes skoltider så kan hon ju hjälpa mig då hon är ledig , så det blir nog bra tror jag. Man skall ej ge upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar